Ahad, 12 Disember 2010

Kisahku

Bismillahirrahmanirrahim

Ingin kulakarkan kisah hidupku.Bukan kerana aku ini orang yg ternama atau orang yg istimewa, makanya kisah hidupku perlu dirakamkan.Aku hanyalah insan biasa yang melalui saat-saat dalam kehidupanku seperti juga insan-insan lain.Tetapi keinginan yang ada dalam hati kecilku ini untuk berkongsi pengalaman kisah suka duka serta pengajaran dari pengalaman yang ditempuhi membuatku bercita-cita untuk menjadi penulis.

Mampukah aku? Pena telahpun terangakat..Mampu atau tidak, kuserahkan kepada Allah.Kerjaku adalah berusaha.Kenapa perlu menulis?Bukankah cukup jika aku sekadar bercerita sahaja kepada orang2 yang ingin mendengar? Aku akan mati suatu hari nanti.Jika berjaya kutulis buku kisah hidupku, setelah kematianku nanti sesiapa saja pun masih boleh membacanya.Dia mungkin anakku, cucuku, anak saudaraku, suamiku, abangku, mak mertuaku, kawanku, guruku atau sesiapa sahaja.

Dalam hidup ini terlalu banyak yang telah kita alami.Tetapi terlalu sedikit ruang waktu untuk dikongsikan kepada orang lain dan inilah tujuan buku ini ditulis.Aku berdoa kepada Allah agar niat murniku ini akan dipermudahkan urusannya oleh Allah swt.Terngiang lagu oleh Ramli Sarip..Aku menulis bukan kerna nama..Aku menulis kerana Allah.Aku menulis kerana ingin berkongsi.Aku menulis kerana ingin nasihat-menasihati.Aku menulis kerana zuriat keturunanku!!

Kisah kehidupanku telah terakam sedemikian rupa adalah untuk anak-anakku, puteri-puteri kesayanganku..agar kamu semua lebih memahami tentang tipu daya dunia ini..Agar kamu menempuh jalan yang lurus dengan lebih awal lagi.Agar kamu dapat memandang dunia ini sepertimana nabi junjungan kita memandangnya.Agar kamu melalui liku-liku hidup ini berpandukan Quran dan Hadis dan memahami fitrah kejadianmu.Hanya dengan memahami fitrah kejadianmu dan mengambil panduan hidup quran dan hadis sepenuhnyalah, seseorang itu boleh menemui kemuliaan dan kejayaan dunia dan akhirat.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan