Isnin, 19 April 2010

Bismillahirrahmanirrahim
Ya Allah Ya Tuhanku, banyak perkara yang telah kupelajari dariMu kebelakangan ini. Walaupun aku ada ditimpa sedikit masalah namun nikmat yang sedang, telah dan akan Kau beri adalah tak terhitung banyaknya. Nikmat manakah yang hendak kudustakan? Aku mohon untuk menjadi hambaMu dari golongan yang sedikit iaitu hamba yang mensyukuriMu.Aku akui aku terlalu banyak kelemahan dan sememangnya manusia itu diciptakan dalam keadaan yang lemah..namun aku ingin menjadi mukmin yang kuat..Tunjukilah kepadaku cara-caranya wahai Allah.Setiap hari kurenungi di manakah tahapku sekarang ini..amat susah untuk mendidik diriku..menundukkan nafsuku..Tapi jalan-jalannya semakin terbentang luas, aku yakin dengan anugerahMu aku akan menjadi diriku yang terbaik kerana sememangnya Engkau berkehendakkan setiap hambaMu menjadi yang terbaik.Alhamdulillah aku bersyukur dengan setiap perjalanan hidup yang kutempuhi walaupun ada pahit maungnya tetapi semuanya itu memberiku pelajaran yang tidak ternilai.Apa yang telah Kau takdirkan itu adalah yang terbaik buat diriku.Cuma sekarang ini masih banyak yang perlu kuperkemaskan lagi tentang diriku kerana memikirkan tentang bekalan yang harus kubawa untuk ke alam seterusnya yang sungguh menakutkan andai aku berada di dalam golongan orang yang rugi.Antara tips untuk lebih cemerlang yang kupelajari dalam Islam adalah seimbang dan istiqamah yang mana kedua-duanya susah untuk kujadikan amalan.Tetapi aku yakin tiada apa yang mustahil dengan keizinan dan pertolongan Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan