Rabu, 25 Ogos 2010

Saaayang Ramadan

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ini 15 Ramadan.Ramadan melangkah pergi ingin meninggalkan aku.Aku tidak mahu ramadan meninggalkan aku dalam keadaan aku belum melakukan yang terbaik untuknya. Aku harus lakukan sesuatu. Aku harus lebih kerja keras.

Ramadan memberikan apa yang aku cari selama ini.Ia mengabulkan segala hajat2ku.Aku sangat berterima kasih kepada Ramadan. Aku sayangkan Ramadan.Ramadan buat aku boleh bangun pukul 4 pagi.Ramadan buat aku jadi lebih rajin.Ramadan buat aku mencuba juadah berbuka hampir setiap hari.Ramadan buat aku ada banyak masa, walaupun aku masih rasa spt tak cukup masa.Ramadan buat aku lebih banyak merenung diri.Dan Ramadan kali ini menemukan diriku yang sebenar.Aku sepatutnya perlu selesaikan masalah diriku secepat mungkin krn banyak orang lain di luar sana memerlukan aku.

Ya ALLAH aku meminta drpdMu Ya ALLAH, rezekikanlah kepadaku kerahmatanMu, pengampunanMu dan pembebasan nerakaMu.Rezekikan juga agar aku dapat membuat sebanyak mungkin amal ibadat pada mlm lailatul qadar.Dan semoga Ramadan kali ini melahirkan diriku yang baru yang memberi banyak manfaat untuk org di sekelilingku.Amin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan