Rabu, 25 Ogos 2010

Tujuan sebenar kehidupan

Bismillahirrahmanirrahim.

Merasai diri ini hanyalah seorang hamba, itulah tujuan sebenar hakikat kejadian kita. Kita hanyalah hamba dan setiap hamba itu dimiliki oleh tuan. Dan aku bersyukur aku adalah milik Tuhanku ALLAH swt.Tiada apa yang menyamai sifat2 ALLAH.

ALLAH, Tuhan yang MAHA ADIL,IA tdk pernah menzalimiku, hanya aku yg menzalimi diri ku sendiri.ALLAH, Tuhan yg MAHA PEMURAH, semua yg aku ada DIAlah yang memberinya, DIA memberi apa yg aku minta juga apa yg aku tidak minta, DIA juga memberi sebelum aku minta, DIA memberi tanpa meminta apa jua balasan, DIA memberi walaupun aku sering lupa mengucapkan terima kasih.

ALLAH, Tuhan yg MAHA PENYAYANG, DIA menyayangiku lebih dpd ibu bapaku menyayangiku, DIA menyayangiku setiap saat dan waktu walaupun ketika aku tdk mengenaliNYA dahulu, DIA menyayangiku tanpa meminta utk aku menyayangiNYA, DIA menyayangiku tanpa meletakkan apa2 syarat.

Aaah.. nikmat sekali menjadi hambaMU YA ALLAH..Aku bersyukur menjadi hambaMU dan aku berlindung dgnMu dr menjadi hamba kepada selainMU.Aku sedar nikmat ini adalah anugerah tertinggiMu.Aku memohon ajarilah aku lagi ttg sifat2Mu agar aku mengenaliMu sedalam-dalamnya agar aku dapat menjalani hidupku sebagai hamba yg KAU redhai dan sayangi.Aku memohon dariMu agar aku dapat menggunakan hayat yg masih kau pinjamkan ini untuk aku dpt mensyukuriMu, mengagungkanMu, mensucikanMu, memuliakanMu dan menegakkan kalimahMu.Amin.

"Wahai jiwa yg tenang! Kembalilah kpd TuhanMu dgn hati yg redha dan diredhaiNYA. Masuklah ke dalam golongan hamba2Ku.Dan masuklah ke dalam syurgaku.(surah Al-Fajr :27~30)

Moga aku tergolong di dalam golongan itu.Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan